יום שני, 17 בדצמבר 2012

תאומי מס

מתי ? איפה? למה?
שאלות אלה עולות תמיד בהקשר של כל הסידורים והטפסים, עולה החשש שמא נאחר את המועד והדבר ישאיר חותמו הלא נעים על זכאותנו לתשלומים שונים ומשונים הקשורים לפרישה.
כמו כן ערימות הטפסים ובהם סעיפים ותת סעיפים גורמים לנו להרגיש שצריך לרוץ וללמוד עריכת דין כדי שנוכל להבין ולהתמצא ביער וחלילה ש"נלך לאיבוד".

ההיגיון שלי הניע אותי ללכת למשרדי מס הכנסה לפני קבלת תלוש הגימלה הראשון כדי למנוע חישוב מוטעה.
הגעתי עם צילום תלוש שכר אוגוסט מהוראה ומילאתי טופס תאום מס.
לאחר המתנה ארוכה ומורטת עצבים הפקידה הפטירה בשעמום שאי אפשר לערוך תאום מס כעת יש להמתין לתלוש הגימלה הראשון ואז להגיע.
כך עשיתי, ואז חשכו עיני כשקיבלתי את תלוש הגימלה הראשון, הורדו מיסים מכסימליים שנגסו חזק בסכום ונותרתי עם סכום עצוב של כ-2200 ₪ נטו. איך אפשר לחיות חודש שלם מסכום כזה?!

אצתי רצתי (כדברי גדעון רייכר) שוב למשרדי מס הכנסה, שוב חיכיתי ושוב הגעתי לפקידה המשועממת וקיבלתי תאום מס. לצערי היא לא הבינה שאם קיבלתי תלוש פנסיה משמע אני פנסיונרית ???
כשהגעתי הביתה ועיינתי ופשפשתי באתר מס הכנסה ופורום המורים (בו אני נעזרת שוב ושוב) הבנתי שהתאום שגוי.
שוב, אצתי רצתי, והפעם הגעתי לאותה הפקידה שכעסה על ששבתי אליה שוב ו: "...למה לא אמרת לי שאת פנסיונרית?..." ו"...אסור לי להוציא שני תאומים שונים...". הסתכלתי עליה ולא האמנתי למשמע אוזני, היא טעתה וכעת באה אלי בטענות , החלטתי שאני לא מוותרת ולא מכסה על הפשלה שלה ועמדתי על שאקבל תאום חדש.
בסיום השיחה אכן קיבלתי תאום חדש ובו כתוב במפורש שזו הכנסתי היחידה וכך יש לחשב את המיסים.
האם בזה תם העניין? לא ולא.
סרקתי את האישור ולקחתי את המקור בצרוף עוד העתקי מסמכים שמא ירצו מידע נוסף ונסעתי למבטחים (ראו את הרשומה ובה תיאור המסע למבטחים).
הפעם המתנתי כשעה כי רציתי להגיע אל הפקיד אצלו הייתי בפעמים הקודמות ורציתי לשמור על רצף טיפולי.
חייך, קיבל את האישור ואמר שמקווה שהעניין יטופל בהקדם. ואכן כך, בתלוש הבא היה כבר חישוב נכון של המיסים.

אז מה למדנו?
ü    תאום מס ניתן לעשות רק אחרי קבלת תלוש הפנסיה הראשון.
ü    צריך להיות ערוכים לקבלת גימלה ראשונה זעומה ולכן צריך לחסוך סכום שיעזור לעבור את התקופה הראשונה בשלום.
 

ובפעם הבאה:
מגיעים לנו דמי אבטלה? באמת?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה